

- De Webphone downloaden
- Wat heb je nodig?
- Webphone instellen in Chrome
- Webphone instellen in Microsoft Edge
- FAQ over de Webphone
- 1. Ik zie geen (Web) achter één van mijn VoIP-Accounts?
- Waarom heb ik een VoIP-account nodig?
- VoIP-account koppelen aan je Webphone.
- 2. Ik krijg geen Pop-Up(s)
- 3. Mijn headset is niet verbonden aan de Webphone
- Ik zie geen groene balk
De Webphone downloaden
Wat leuk dat je gebruik wil gaan maken van onze Webphone!
De Vialer Webphone is een softphone waarmee je encrypted kan bellen via de browser van je laptop.
Wat heb je nodig?
- Je hebt een gebruikersaccount.
- Een headset die gekoppeld is aan jouw laptop.
- De Google Chrome of Microsoft Edge browser.
Webphone instellen in Chrome
- Ga naar webphone.vialer.nl
- Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
- Klik op doorgaan.
Ik heb geen gebruikersaccount →
Ik ben mijn wachtwoord vergeten →
- Je kan hier je taal kiezen.
- Klik op Beginnen.
Selecteer een VoIP-account
- Kies het VoIP-account waarmee je wil uitbellen. De (Web) betekent dat je via de Webphone kan uitbellen.
- Klik op Ga naar audio-instellingen.
Pop-up’s
- Geef in de pop up toestemming om gebruik te maken van je microfoon.
- Klik in de popup op toestaan om toestemming te geven om notificaties te tonen.
Audio-instellingen
- Als het goed is zou je nu de juiste headset kunnen selecteren.
- Zorg dat je kiest voor jouw headset zonder de woorden standaard of communicatie ervoor:
- Beweegt het balkje van de microfoon groen en werken de geluidstesten goed.
- Klik dan op Voltooien.
Installeren Webphone
Zorg dat je de Webphone installeert als app. Deze kan dan beter functioneren.
- Klik rechtsboven in je webbrowser op de 3 stipjes.
- Selecteer Installeer Vialer Webphone.
- Klik op Installeren.
- De Webphone opent nu in een los scherm.
Je kunt nu bellen via je browser. Om inkomend gebeld te kunnen worden, zet jezelf als gebruiker of het VoIP-Account van de Webphone in jouw belplan.
Webphone instellen in Microsoft Edge
- Ga naar webphone.vialer.nl
- Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
- Klik op doorgaan.
Ik heb geen gebruikersaccount →
Ik ben mijn wachtwoord vergeten →
- Je kan hier je taal kiezen.
- Klik op Beginnen.
Selecteer een VoIP-account
- Kies het VoIP-account waarmee je wil uitbellen. De (Web) betekent dat je via de Webphone kan uitbellen.
- Klik op Ga naar audio-instellingen.
Pop-up’s
- Klik op Toestaan om gebruik te maken van je microfoon.
Audio-instellingen
- Als het goed is zou je nu de juiste headset kunnen selecteren.
- Zorg dat je kiest voor jouw headset zonder de woorden standaard of communicatie ervoor:
- Beweegt het balkje van de microfoon groen en werken de geluidstesten goed.
- Klik dan op Voltooien.
Installeren Webphone
- Klik rechts van je webbrowser op de 3 stipjes.
- Ga naar Apps.
- Klik op Vialer Webphone installeren.
- De Webphone opent nu in een los scherm.
Je kunt nu bellen via je browser. Om inkomend gebeld te kunnen worden, zet jezelf als gebruiker of het VoIP-Account van de Webphone in jouw belplan.
FAQ over de Webphone
1. Ik zie geen (Web) achter één van mijn VoIP-Accounts?
Waarom heb ik een VoIP-account nodig?
Een VoIP-account zorgt voor de registratie van de Webphone, zodat de Wephone door de centrale wordt herkend als jouw Webphone die hoort bij jouw klant-account. Als je deze niet hebt, kan je dus ook niet bellen.
Een Webphone VoIP-Account herken je aan het laptop icoon die ervoor staat.
VoIP-account koppelen aan je Webphone.
- Log in op Eigennummer.
- Klik op Beheer.
- Klik op Gebruikers.
- Klik op jouw gebruiker (e-mailadres).
- Ga naar tabblad Telefonie-instellingen. Er zijn twee opties.
- Jouw gebruikersaccount kan nu gebruik maken van de Webphone.
Voor je belt, check dan ook even met welk nummer je uitbelt. Klopt dit niet? Dan is dit ook de plek om dat aan te passen.
- Open de Webphone.
- Klik op Instellingen.
- Geef bij Uitgaand nummer aan waarmee jij uit wil bellen.
2. Ik krijg geen Pop-Up(s)
Als je de Webphone geminimaliseerd hebt en ondertussen in andere programma’s bezig bent en jouw headset ligt op tafel, dan is het handig om pop ups te krijgen van Chrome zodat je geen telefoontjes mist. In deze handleiding lees jij hoe je die activeert.
3. Mijn headset is niet verbonden aan de Webphone
Staat jouw headset niet tussen de te selecteren opties? Kijk dan of de aangesloten headset wel aangesloten is aan jouw laptop.
- Werkt dat ook niet? Neem dan contact op met je systeembeheerder. Mogelijk is de headset niet goed verbonden met je computer.
- Werkt dat wel? Kijk dan of de juiste apparaten geselecteerd zijn in de instellingen van de Webphone of neem contact met ons op.
Ik zie geen groene balk
Het balkje van de microfoon slaat niet groen uit. Dit kan je zien bij de instellingen van de Webphone en dan bij Apparaten onder microfoon.
Heeft de Webphone toestemming om gebruik te maken van je microfoon en staan de instellingen in de Webphone goed? Dan kan het zijn dat je headset zelf wat problemen heeft. Controleer of de instellingen van je headset goed staan en of je headset niet op mute staat.