- 1. Ik heb problemen met inloggen
- 1.1 Ik ben mijn wachtwoord vergeten
- Ik krijg geen mail binnen
- 1.2 Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten of mijn e-mailadres bestaat niet meer
- 1.3 Mijn collega werkt hier niet meer
- 1.4 Mijn collega kan niet inloggen, maar ik wel
- 2. Vragen over kosten
- 2.1 Gesprekskosten
- 2.2 Hoe zie ik wat ik op dit moment afneem bij Eigennummer?
- 3. Factuurvragen
- 3.1 Wanneer wordt er gefactureerd?
- 3.2 Waar vind ik mijn facturen?
- 3.3 Ik heb geen factuur gekregen
- Inloggen
- Facturen inzien
- 3.5 Hoe krijg ik facturen naar mijn mail gestuurd?
- 3.6 Ik ben niet langer bereikbaar door een betalingsachterstand
- 3.6.1 Hoe krijg ik mijn account weer geactiveerd?
- 3.6.2 Ik heb nooit een factuur in de mail gehad.
- 3.6.3 Hoe zet ik automatische incasso aan?
- 4. Ik wil opzeggen
- 5. Groepen: Gebruikersrechten uitgelegd
- Wat kan ik hiermee?
- Waar pas ik dit aan?
1. Ik heb problemen met inloggen
1.1 Ik ben mijn wachtwoord vergeten
- Ga naar login.eigennummer.nl.
- Klik op Wachtwoord vergeten.
- Vul je e-mailadres in die bij ons bekend is.
- Klik op Herstel mijn wachtwoord.
Ik krijg geen mail binnen
- Zit de mail in je Spam box?
- Zit de mail in je ongewenste mail?
- Heb je wel het juiste e-mailadres ingevoerd?
- Weet je niet meer zeker welk e-mailadres wordt gebruikt? Klik hier.
1.2 Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten of mijn e-mailadres bestaat niet meer
Weet je niet meer met welk e-mailadres je kan inloggen of is er geen toegang meer tot de inbox van het oude e-mailadres? Wij kunnen vanuit privacy overwegingen niet vertellen welk e-mailadres bij ons bekend is. Neem contact met ons op.
1.3 Mijn collega werkt hier niet meer
Weet je niet meer met welk e-mailadres je kan inloggen of is er geen toegang meer tot de inbox van het oude e-mailadres van jouw ex-collega? Wij kunnen vanuit privacy overwegingen niet vertellen welk e-mailadres bij ons bekend is. Neem contact met ons op.
1.4 Mijn collega kan niet inloggen, maar ik wel
Gebruikersnaam achterhalen
- Log in op je telefonische platform.
- Klik op Beheer.
- Klik op Gebruikers.
- Hier staan alle e-mailadressen die bekend zijn bij ons. Lees hier hoe je een gebruiker toevoegt.
Wachtwoord opnieuw instellen
- Log in op je telefonische platform.
- Klik op Beheer.
- Klik op Gebruikers.
- Klik op het e-mailadres van jouw collega.
- Je zit meteen in persoonsgegevens.
- Zoek naar het kopje wachtwoord.
Optie 1: Verstuur een e-mail en laat de gebruiker zelf een wachtwoord instellen.
Optie 2: Bedenk zelf een wachtwoord en Vink de ‘Verplicht wachtwoord wijzigen na de volgende login’ in als je wil dat alleen jouw collega het wachtwoord weet.
Jouw collega kan nu weer inloggen in Eigennummer, maar ook in de Vialer App of Webphone met deze gebruikersgegevens.
2. Vragen over kosten
2.1 Gesprekskosten
Die lees je hier.
Waar vind ik mijn gesprekskosten?
- Login in Eigennummer.
- Klik rechts bovenin op Account.
- Vervolgens op Facturatie.
- Kies voor Gesprekskosten.
- Hier zie je precies wat elk gesprek gekost heeft. Met de filters aan de rechterkant bekijk je de totalen van een bepaalde periode of filter je per nummer of VoIP-account. Je kunt ook selecteren wat voor een gesprekstype het is geweest, bijvoorbeeld een mobiel of een internationaal gesprek.
2.2 Hoe zie ik wat ik op dit moment afneem bij Eigennummer?
- Login in Eigennummer.
- Klik rechts bovenin op Account.
- Vervolgens op Facturatie.
- Tot slot op Gefactureerde diensten.
- Bij de optie gefactureerde diensten vind je een overzicht van alle diensten die je afneemt en wat deze diensten kosten. Met de filters aan de rechterkant kun je tarieftypes bekijken en de totalen van de kosten.
3. Factuurvragen
3.1 Wanneer wordt er gefactureerd?
Op de eerste of tweede van de maand en we factureren de maand ervoor.
3.2 Waar vind ik mijn facturen?
- Login in Eigennummer.
- Klik rechts bovenin op Account.
- Vervolgens op Facturatie.
- Tot slot op Facturen.
- Hier vind je een overzicht van al je facturen. Deze facturen worden ook per e-mail naar je verstuurd. De factuur van de huidige maand vind je hier in ieder geval op de tiende van elke maand.
- Let op! Na 7 jaar worden de facturen verwijderd en kan je er niet meer bij.
3.3 Ik heb geen factuur gekregen
Inloggen
- Ga naar login.eigennummer.nl.
- Login met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Facturen inzien
- Ga naar Account.
- Ga naar Facturatie.
- Ga naar Facturen.
- Druk op het logo wat hiernaast staat afgebeeld om de facturen te downloaden.
3.5 Hoe krijg ik facturen naar mijn mail gestuurd?
Als je de factuur per mail wil hebben, dan kan je dit als volgt instellen:
- Login in Eigennummer.
- Klik rechts bovenin op Account.
- Vervolgens op Administratie.
- Tot slot op Factuurgegevens.
- Bij Facturatie e-mailadres vul jij het e-mailadres in waar jij de facturen naartoe wil hebben gestuurd.
3.6 Ik ben niet langer bereikbaar door een betalingsachterstand
Als je niet op tijd jouw rekeningen hebt betaald bij ons, dan deactiveren wij jouw account. Dit gebeurd pas nadat jij meerdere mailtjes hebt gehad dat er nog openstaande rekeningen staan.
3.6.1 Hoe krijg ik mijn account weer geactiveerd?
In de mailwisseling staat een link die je kan aanklikken om te betalen. Zodra het geld bij ons op de bank staat, kunnen wij jou weer activeren.
3.6.2 Ik heb nooit een factuur in de mail gehad.
Wij gebruiken het e-mailadres wat jij ooit hebt opgegeven bij ons. Mocht jij die in de tussentijd veranderd hebben, maar niet bij ons. Dan raden wij jou aan dit alsnog te doen.
- Login in Eigennummer.
- Ga naar Account.
- Ga naar Administratie.
- Ga naar Factuurgegevens.
- Zet bij E-mailadres voor facturatie het e-mailadres waar je de facturen naartoe gestuurd wil hebben.
3.6.3 Hoe zet ik automatische incasso aan?
- Login in Eigennummer.
- Ga naar Account.
- Ga naar Administratie.
- Ga naar Factuurgegevens.
- Vink bij Betaalmethode ‘Automatische incasso’ aan.
4. Ik wil opzeggen
Dit kan je hier doen.
5. Groepen: Gebruikersrechten uitgelegd
Wat kan ik hiermee?
- Login in Eigennummer.
- Klik rechtsboven op Account.
- Klik op Groepen.
- Hier vind je een beknopte uitleg van de vier groepen die er zijn. We noemen ze ook wel gebruikersrechten.
- Eindgebruiker: deze kan zelf alleen zijn bereikbaarheid beheren.
- Beheer: is de baas van het systeem en kan alles inzien en aanpassen.
- Accountbeheer: kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen.
- Gespreksdetails: kan enkel de gespreksstatistieken inzien.
Waar pas ik dit aan?
Je kunt bij een Gebruiker kiezen welke gebruikersrechten je deze wilt geven. Hier staat beknopt uitgelegd wat deze rechten inhouden.