Wat kan je met de Tijdelijke Omleiding?
Met de functie “Tijdelijke Omleiding” is het mogelijk om ad hoc alle telefoonnummers, inclusief onderliggende belplannen, door te schakelen naar een bestemming. Op dit moment is het alleen mogelijk om tijdelijk om te leiden naar een voicemail. De omleiding blijft actief tot 23:59 uur dezelfde dag. Na dit tijdstip wordt de tijdelijke omleiding opgeheven en volgen de inkomende oproepen weer de normale configuraties van de belplannen.
Tijdelijke Omleiding instellen in Eigennummer
De Tijdelijke Omleiding is in te stellen via het Dashboard in Freedom. Volg hiervoor de volgende stappen
- Log in op Eigennummer.
- Je zit nu op het Dashboard.
- Klik op Omleiding instellen.
- In de dropdown kan je kiezen uit de voicemails die beschikbaar zijn. Geef aan welke je wil toevoegen.
- Selecteer de einddatum en eindtijd
- Klik op Omleiding starten.
Vanaf nu worden al je telefoonnummers omgeleid naar de geselecteerde voicemail. Wil je toch een andere voicemail selecteren? Klik dan op de knop Wijzigen.
Let op:
- De Tijdelijke Omleiding is actief tot de aangegeven datum en tijd. De omleiding stopt daarna automatisch en je telefonie zal dan de normale routeringen van je belplannen volgen.
- Wil je de tijdelijke omleiding eerder stop zetten? Klik dan op Omleiding stoppen.
Tijdelijke Omleiding instellen in de App
De Tijdelijke Omleiding is in te stellen via de instellingen in de app. Volg hiervoor de volgende stappen
- Ga naar Profiel.
- Klik op jouw bedrijfsnaam.
- Ga naar Tijdelijke Omleiding.
- Klik op Tijdelijke Omleiding opzetten.
- Kies welke Voicemail je wilt gebruiken.
- Geef aan tot wanneer je deze Voicemail erop wil zetten.
- Druk op Omleiding starten.
Wil je toch een andere voicemail of tijd selecteren?
- Klik dan op de knop Omleiding aanpassen.
- Wil jij de omleiding eerder stoppen, druk dan op Huidige omleiding stoppen.
Tijdelijke Omleiding instellen in de Webphone
Tijdelijke omleiding toevoegen
- Open de Webphone.
- Klik op Instellingen.
- Ga naar Organisatie.
- Klik op Omleiding instellen.
- Selecteer Voicemail.
- Kies welke voicemail je af wil laten spelen.
- Kies Omleiding starten.
- De tijdelijke omleiding is nu actief.
Tijdelijke omleiding wijzigen
Wijzigen
- Ga naar de Webphone.
- Klik op de rode balk op wijzig omleiding.
- Druk nogmaals op Omleiding aanpassen.
- Selecteer een andere voicemail.
- Klik op Wijzig omleiding.
Tijdelijke omleiding stoppen
Wijzigen
- Ga naar de Webphone.
- Klik op de rode balk op wijzig omleiding.
- Druk op Huidige omleiding stoppen.
FAQ over Tijdelijke omleiding
De huidige versie van de Tijdelijke Omleiding is de eerste versie van deze feature. Dit betekent dus dat we deze nog verder zullen ontwikkelen en hier zijn we dan ook druk mee bezig. Voor toekomstige updates kan je bijvoorbeeld denken aan het selecteren van tijdsvakken, of gebruik maken van meldingen in plaats van een voicemail. Wil je op de hoogte worden gehouden van de updates met betrekking tot deze nieuwe feature? Houd dan voys.nl/updates in de gaten.
Nee, dit is op dit moment niet mogelijk. Dit is wel de eerste versie van deze feature en we zijn druk bezig om dit uit te breiden. Mocht je dit wel een handige optie vinden, geef dit dan door op voys.nl/verbeteringen.
Dat is op dit moment niet mogelijk. De module Openingstijden | Basis is misschien meer iets voor jou om in dit geval te gebruiken.
Dan zien al je collega’s dit bovenin de balk van Eigennummer, de Webphone én in de Vialer app.
Om gebruik te kunnen maken van de tijdelijke omleiding moet je gebruikersaccount lid zijn van de rechtengroep Beheer.
Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, bel ons dan op 085 303 1600