- De Vialer app downloaden en installeren
- Inloggen in de Vialer App
- Mobiele nummer toevoegen
- Toestemming geven
- Batterijoptimalisatie
- FAQ over Android en onze Vialer app
- De app doet het niet?
- De app werkt niet goed met de wachtrij die ik heb ingesteld in Eigennummer.
De Vialer app downloaden en installeren
Download de Vialer App in de PlayStore of update je huidige versie.
Let op: De laatste 3 Android versies worden ondersteund. Oudere versies kunnen mogelijk niet optimaal functioneren.
Inloggen in de Vialer App
- Log in op de Vialer app. Dit zijn dezelfde gegevens waarmee je inlogt op Eigennummer.
Let op: elke app-gebruiker moet met een eigen account inloggen om de app goed te laten werken. Log je op meerdere telefoons in met dezelfde emailadressen, dan komen oproepen niet goed binnen.
Lees op deze pagina Gebruikers hoe je een extra gebruiker toevoegt.
Mobiele nummer toevoegen
- Vul je mobiele telefoonnummer in.
- Dit nummer is NIET zichtbaar voor de klant, maar heeft te maken met de functies die jij kan gebruiken in de app.
Toestemming geven
- De app vraagt je om de volgende telefoononderdelen toestemming te geven:
- Contacten
- Microfoon
- Notificaties
Deze dienen toestemming te krijgen om goed gebruik te kunnen maken van de app.
De app kan nu gebruikt worden om mee uit te bellen. Als je ook inkomende telefonie wil ontvangen, zorg dan dat je app account of gebruikersaccount in het belplan komen te staan.
Batterijoptimalisatie
De app vraagt om uitgesloten te worden van de batterijoptimalisatie. Dit raden we ten zeerste aan omdat onze servers daardoor de app makkelijker ‘wakker’ kunnen maken en een gesprek aan kunnen bieden. Onze app verbruikt zeer weinig accu wanneer deze inactief is.
De app kan nu gebruikt worden om mee uit te bellen. Als je ook inkomende telefonie wil ontvangen, zorg dan dat je app account of gebruikersaccount in het belplan komen te staan.
FAQ over Android en onze Vialer app
De app doet het niet?
Volg onderstaand stappenplan:
- Verwijder de Vialer app van de telefoon.
- Download deze opnieuw via de Playstore.
- Stel de app in precies zoals hierboven staat.
- Werkt het nog niet?
- Staat jouw app wel in het belplan? Jouw Belplan instellen en wijzigen
- Je kan niet tegelijk bellen met jouw mobiel en met de app opnemen, zorg dus dat je het uitprobeert met een andere telefoon.
- Probeer eens zonder wifi te bellen. Als dit werkt, dan kan het zijn dat jouw wifi op dat moment niet goed kan uitbellen. Dit heeft niks te maken met hoe goed jouw wifi is. Audio moet altijd perfect internet hebben en wifi kan daarin weleens zakken als deze het zwaar heeft.
- Probeer eens zonder bluetooth te bellen. Werkt dit wel? Dan kan het zijn dat een bluetooth apparaat niet goed samenwerkt met onze app of de audio kaapt zoals bijvoorbeeld een smartwatch dit kan.
Kom je er niet uit? Bel ons dan op en dan kijken we samen naar het probleem.
De app werkt niet goed met de wachtrij die ik heb ingesteld in Eigennummer.
Dit kan kloppen. De communicatie tussen de app op jouw telefoon en de wachtrij op jouw Eigennummer omgeving werkt niet gelijk. Wij raden daarom ook niet aan om deze combinatie te gebruiken. Haal de wachtrij eruit en gebruik bijvoorbeeld onze Webphone in plaats van de app.