- 1. Wat kan ik met een VoIP-Account?
- 2. Hoe weet ik welk VoIP-Account waarvoor is?
- 3. Hoe voeg ik een VoIP-Account toe?
- 4. Wat betekenen alle instellingen van een VoIP-Account?
- VoIP-Account module
- Geavanceerde (SIP) instellingen
- 5. FAQ voor VoIP-Account
- Wat gebeurd er als ik mijn VoIP-Account deactiveer?
- Hoe kan ik een VoIP-Account verwijderen?
- Ik heb mijn VoIP-Account verwijderd, maar ik betaal er nog wel voor, hoe kan dat?
- Hoe wijzig ik mijn VoIP-Account?
1. Wat kan ik met een VoIP-Account?
Een VoIP-account zorgt voor de registratie van een telefoon zodat het toestel door de centrale wordt herkend als het toestel dat hoort bij jouw klant-account. In Eigennummer onder het kopje VoIP-accounts vind je een overzicht van de VoIP-accounts die zijn gekoppeld aan je account.
2. Hoe weet ik welk VoIP-Account waarvoor is?
- Log in op Eigennummer.
- Klik op Beheer.
- Klik op VoIP-Account.
- VoIP-account is aangemeld op een toestel.
- VoIP-account is niet aangemeld, dit kan meerdere redenen hebben; toestel heeft geen internet of stroom of moet nog ingesteld worden.
- Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de App
- Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Webphone.
- Encrypted bellen staat aan.
3. Hoe voeg ik een VoIP-Account toe?
- Log in op Eigennummer.
- Klik op Beheer.
- Klik op VoIP-Account.
- Klik op Toevoegen.
- Vul een Beschrijving in voor het toestel, bijvoorbeeld de naam van de gebruiker van het toestel. Houd er rekening mee dat deze beschrijving ook wordt meegestuurd wanneer je intern belt.
- Intern nummer: Op dit nummer kunnen je collega’s je bereiken met een andere VoIP-telefoon.
- Uitgaand nummer (Caller ID): Kies hier het telefoonnummer dat je wilt meesturen met een uitgaande oproep. Dit moet een nummer zijn die is gekoppeld aan je account bij Eigennummer.
- Nog een VoIP-account: Wil je meer VoIP-accounts aanmaken, klik hier dan op.
- Landnummer: Deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
- 112 regio: Kies hier de alarmcentrale van de regio in Nederland waar het toestel zich bevindt. Let op: wanneer het toestel in het buitenland staat, werkt dit niet! Zorg dan dat je een snelkeuze maakt van de alarmcentrale uit dat land.
- Uitgaand nummer onderdrukken: Wil je anoniem uitbellen, vink deze optie dan aan.
- Uitgaande naam: Deze waarde wordt alleen binnen het platform van Eigennummer meegestuurd, dus alleen naar je collega’s of andere klanten van Eigennummer.
- Mag uitbellen naar: Selecteer hier naar welke bestemmingen het VoIP-account mag bellen.
- Opslaan en klaar!
4. Wat betekenen alle instellingen van een VoIP-Account?
Wanneer je op een VoIP account klikt zie je het volgende.
VoIP-Account module
- Beschrijving. Hier kan je de naam van het VoIP account aanpassen.
- Account ID. Dit heb je nodig wanneer je een vast toestel wilt instellen.
- Wachtwoord. Dit is het wachtwoord van je VoIP-account, deze heb je nodig bij het handmatig instellen van een toestel.
- Verbonden gebruikers. Hier kan je zien van welke gebruiker het VoIP-Account is. Staat er niks, dan kan je bij Beheer en dan Gebruiker de juiste gebruiker aantikken en daar het VoIP-Account alsnog koppelen.
- Intern nummer. Het interne nummer van dit VoIP account, hierop is deze bestemming te bereiken voor je collega’s.
- Landnummer. Deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
Geavanceerde (SIP) instellingen
- Versleuteling. Dit gebruik je als jij jouw toestel versleuteld in wil stellen. Vind hier jouw toestel en hoe je dat moet doen.
- De andere opties die je ziet staan kan je zo laten. Mocht je daar ooit wat in moeten veranderen, zorg er dan voor dat je begrijpt wat er staat of als je een andere handleiding van ons volgt.
5. FAQ voor VoIP-Account
Wat gebeurd er als ik mijn VoIP-Account deactiveer?
Dan zet jij jouw account tijdelijk ‘uit’. Let op, je betaald dan nog wel voor jouw account.
Hoe kan ik een VoIP-Account verwijderen?
- Log in Eigennummer.
- Ga naar Beheer.
- Ga naar VoIP-Account.
- Druk op de drie stippen achter het VoIP-Account dat jij wil verwijderen.
- Druk op Verwijderen.
Ik heb mijn VoIP-Account verwijderd, maar ik betaal er nog wel voor, hoe kan dat?
- Je betaald bij Eigennummer altijd over de maand daarvoor. In april betaal je dus voor de maand maart. Daarom kan het zijn dat jij jouw verwijderde VoIP-Account nog hebt betaald voor de vorige maand.
Hoe wijzig ik mijn VoIP-Account?
- Log in Eigennummer.
- Ga naar Beheer.
- Ga naar VoIP-Account.
- Druk op het VoIP-account waar jij veranderingen in wil aanpassen.