- 1. Wat betekent deze Collega Status
- 2. Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount
- Wat is er nu dan veranderd?
- Ik heb geen gebruikersaccount of ik deel een Voip-Account, wat nu?
- Hoe voeg ik mijn VoIP-Accounts toe aan een Gebruikersaccount?
- Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount aanzetten
1. Wat betekent deze Collega Status
Met Collega Status zie je in één oogopslag de beschikbaarheidsstatus van jouw collega’s. Zo zie direct of je bijvoorbeeld een telefoontje kunt doorverbinden. Deze feature is beschikbaar in de app, webphone en bureautoestel.
2. Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount
We maken gebruik van meerdere interne nummers die aan dezelfde collega zijn gekoppeld. Deze interne nummers kan je opsplitsen in twee soorten.
- VoIP-Accounts
- Gebruikersaccounts
Hierbij zijn VoIP-Accounts gekoppeld aan toestellen, softphones of misschien zelfs MS-teams accounts. De VoIP-Accounts vind je als je inlogt in Eigennummer onder Beheer.
Het gebruikersaccount is gekoppeld aan jou als persoon door middel van jouw e-mailadres. Binnen dat gebruikersaccount heb jij weer al jouw VoIP-accounts gekoppeld (de Webphone, toestellen, de app, doorschakeling naar jouw 06 etc.). Zo zijn onderstaande VoIP-Accounts gekoppeld aan de gebruiker Adje.
De Gebruikersaccounts vind je als je inlogt in Eigennummer onder Beheer.
Wat is er nu dan veranderd?
We willen niet langer dat de interne nummers van de VoIP-Accounts worden laten zien, maar van het gebruikersaccount dat jij gekoppeld hebt aan jouw VoIP-Account. Wij denken dat dit het makkelijker voor jou en je collega’s maakt om bereikbaar te zijn en ook nog makkelijk te kunnen switchen tussen jouw toestellen.
Oude situatie. Als jij nu een collega belt, dan ziet jouw collega het interne nummer van het VoIP-Account waarmee jij belt, bijvoorbeeld 207 van de Webphone. Omgekeerd kan het zijn dat die collega jouw 204 als interne nummer ziet van de Webphone als jij belt. Als deze collega een keer via de app belt, dan zie je ineens 208 en jouw app wordt zichtbaar als 205.
Nieuwe situatie. Waar dus eerst VoIP-Account 207, 208, 204 en 205 zichtbaar waren, zie je nu 602 en 607 als interne nummers. Dit zijn de gebruikersaccounts. Het maakt niet langer uit via welk VoIP-Account (app, webphone of toestel) je belt, je ziet altijd jouw eigen persoonlijke interne nummer.
Ik heb geen gebruikersaccount of ik deel een Voip-Account, wat nu?
Omdat wij verschillende proposities hebben voor onze klanten, kan het zijn dat jij geen gebruikersaccount hebt. Hier hebben wij over nagedacht. Voor deze klanten hebben wij bovenstaande nieuwe situatie niet automatisch doorgevoerd, maar is er een keuze optie toegevoegd om dit zelf in te stellen. Mocht jij nog geen gebruikersaccount hebben of geen VoIP-accounts gekoppeld hebben aan jouw gebruikersaccount, maar wil je dit wel? Lees dan verder.
Hoe voeg ik mijn VoIP-Accounts toe aan een Gebruikersaccount?
Allereerst is het belangrijk dat je een gebruikersaccount hebt en dat jouw VoIP-Accounts daaraan zijn toegevoegd. Dat lees je hieronder.
- Log in Eigennummer.
- Ga naar Beheer.
- Klik op Gebruikers.
- Klik op Toevoegen.
Er zijn vier tabbladen.
Hier staan de gegevens van de gebruiker.
- Vul de voor– en achternaam in van de gebruiker.
- Voer het E-mailadres van de nieuwe gebruiker in.
- Bij Beschrijving kan je eventueel extra informatie neerzetten.
- Zorg dat de gebruiker een wachtwoord kan instellen.
- Geef aan welke rechten deze gebruiker heeft.
- Beheer: met een beheersaccount kan de gebruiker alles inzien en aanpassen.
- Accountbeheer: de gebruiker met deze rechten kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen en diensten toevoegen.
- Gespreksdetails: de gebruiker met deze rechtengroep kan enkel de gespreksstatistieken inzien.
- Eindgebruiker: Met deze rechten kan de gebruiker alleen maar zijn eigen bereikbaarheid beheren.
Hier geef je aan waar je bereikbaar wilt zijn. Bijvoorbeeld op je VoIP-account of op je mobiele telefoon.
- VoIP-accounts: Hier vink je je VoIP-telefoon(s) aan.
- App account: Kies hier het account dat je gebruikt in de Vialer 4G-app.
- Plugin Account: Kies hier het account dat je gebruikt in de WebRTC.
- Vast / Mobiele nummer: Hier vink je het externe nummer aan waarop je bereikbaar wil zijn.
- Nummer voor collega’s: Bij deze optie kun je een intern nummer kiezen waarop je bereikbaar wil zijn voor collega’s.
- Bereikbaarheid: Hier geef je aan of je bereikbaar bent en op welke eindbestemming. Ben je niet bereikbaar? Dan geef je dit aan en wordt je gebruikersaccount overgeslagen in het belplan.
- Hoe wil je uitbellen: Heb je een VoIP-account geselecteerd bij de App of de Plugin dan kan je hier het juiste uitgaande nummer selecteren. Door het juiste Klik-en-bel account te selecteren, bepaal je met welk toestel je uitbelt via de Klik-en-bel plugin.
Hier kun je je taalvoorkeur aanpassen.
- Uitloggen na 10 minuten. Als je dit aanvinkt, dan log je automatisch na 10 minuten uit als er geen activiteit is. Dit geldt alleen voor inloggen op login.eigennummer.nl.
- Verplicht wachtwoord veranderen bij volgende keer inloggen. Dit staat alleen de eerste keer automatisch aangevinkt; zo kan de gebruiker het wachtwoord wijzigen in een zelf gekozen wachtwoord.
Nu je het gebruikersaccount hebt ingesteld, kan deze nog in het belplan gezet worden. Dit hoeft niet om uit te bellen met je gebruikersnummer, maar kan andere voordelen met zich meebrengen.
- Log in Freedom.
- Ga naar Beheer.
- Klik op Gebruikers.
- Klik op Telefonie-instellingen
Hier geef je aan waar je bereikbaar wilt zijn. Bijvoorbeeld op je VoIP-account of op je mobiele telefoon.
- VoIP-accounts: Hier vink je je VoIP-telefoon(s) aan.
- Vast / Mobiele nummer: Hier vink je het externe nummer aan waarop je bereikbaar wil zijn.
Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount aanzetten
- Log in Eigennummer.
- Klik rechtsboven op Account.
- Klik op Instellingen.
- Vink onderstaande aan:
- Klik op Opslaan.
Jij kan nu uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount.
Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, bel ons dan op 085 303 1600