- 1. Wat betekent deze Collega Status
- 2. Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount
- Wat is er nu dan veranderd?
- Ik heb geen gebruikersaccount of ik deel een Voip-Account, wat nu?
- Hoe voeg ik mijn VoIP-Accounts toe aan een Gebruikersaccount?
- Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount aanzetten
1. Wat betekent deze Collega Status
Met Collega Status zie je in één oogopslag de beschikbaarheidsstatus van jouw collega’s. Zo zie direct of je bijvoorbeeld een telefoontje kunt doorverbinden. Deze feature is beschikbaar in de app, webphone en bureautoestel.
2. Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount
We maken gebruik van meerdere interne nummers die aan dezelfde collega zijn gekoppeld. Deze interne nummers kan je opsplitsen in twee soorten.
- VoIP-Accounts
- Gebruikersaccounts
Hierbij zijn VoIP-Accounts gekoppeld aan toestellen, softphones of misschien zelfs MS-teams accounts. De VoIP-Accounts vind je als je inlogt in Eigennummer onder Beheer.
Het gebruikersaccount is gekoppeld aan jou als persoon door middel van jouw e-mailadres. Binnen dat gebruikersaccount heb jij weer al jouw VoIP-accounts gekoppeld (de Webphone, toestellen, de app, doorschakeling naar jouw 06 etc.). Zo zijn onderstaande VoIP-Accounts gekoppeld aan de gebruiker Adje.
De Gebruikersaccounts vind je als je inlogt in Eigennummer onder Beheer.
Wat is er nu dan veranderd?
We willen niet langer dat de interne nummers van de VoIP-Accounts worden laten zien, maar van het gebruikersaccount dat jij gekoppeld hebt aan jouw VoIP-Account. Wij denken dat dit het makkelijker voor jou en je collega’s maakt om bereikbaar te zijn en ook nog makkelijk te kunnen switchen tussen jouw toestellen.
Oude situatie. Als jij nu een collega belt, dan ziet jouw collega het interne nummer van het VoIP-Account waarmee jij belt, bijvoorbeeld 207 van de Webphone. Omgekeerd kan het zijn dat die collega jouw 204 als interne nummer ziet van de Webphone als jij belt. Als deze collega een keer via de app belt, dan zie je ineens 208 en jouw app wordt zichtbaar als 205.
Nieuwe situatie. Waar dus eerst VoIP-Account 207, 208, 204 en 205 zichtbaar waren, zie je nu 602 en 607 als interne nummers. Dit zijn de gebruikersaccounts. Het maakt niet langer uit via welk VoIP-Account (app, webphone of toestel) je belt, je ziet altijd jouw eigen persoonlijke interne nummer.
Ik heb geen gebruikersaccount of ik deel een Voip-Account, wat nu?
Omdat wij verschillende proposities hebben voor onze klanten, kan het zijn dat jij geen gebruikersaccount hebt. Hier hebben wij over nagedacht. Voor deze klanten hebben wij bovenstaande nieuwe situatie niet automatisch doorgevoerd, maar is er een keuze optie toegevoegd om dit zelf in te stellen. Mocht jij nog geen gebruikersaccount hebben of geen VoIP-accounts gekoppeld hebben aan jouw gebruikersaccount, maar wil je dit wel? Lees dan verder.
Hoe voeg ik mijn VoIP-Accounts toe aan een Gebruikersaccount?
Allereerst is het belangrijk dat je een gebruikersaccount hebt en dat jouw VoIP-Accounts daaraan zijn toegevoegd. Dat lees je hieronder.
Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount aanzetten
- Log in Eigennummer.
- Klik rechtsboven op Account.
- Klik op Instellingen.
- Vink onderstaande aan:
- Klik op Opslaan.
Jij kan nu uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount.
Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, bel ons dan op 085 303 1600